lani-title

FROZEN YOGURT SHOP

YOKOHAMA

2014.07.


横浜の中華街に位置するフローズンヨーグルトのテイクアウト専門店のデザイン。好きな味、トッピングをお客さん自身が自由に組み合わせることができ、選ぶ楽しさ、つくる楽しさを味わうことができる、新しいセルフスタイルのお店。まずは、お店のシンボルとなるアイコンタイプのロゴをデザインした。キャッチでかわいらしさを併せ持つロゴをカップにほどこし、食べ歩きする人の多い中華街で、テイクアウトしたお客さん自身が店の存在を伝えてくれるような存在のロゴデザイン。店内のデザインは、ロゴのピンクとダークブラウンのカラーリングと合わせ、全体を統一している。奥に細長い物件の特徴を活かし、厨房、バックヤードを一番奥のスペースにまとめ、お客さんが、好きなテイスト、トッピングセレクトをしながら店内を一周してもらえる導線とし、自分で好みのテイストをつくる楽しさを引き立たせている。
 
This project is the design of LANI YOGURT, a self-serve frozen yogurt shop in Chinatown, Yokohama. of yogurt, size of serving, and toppings.
Accordingly, at first, he designed the logo is the cute and catchy icon of the shop. The logo is also printed on the yogurt cups. As customers walk and eat their yogurt through the Chinatown area, the cups act as a walking advertisement.
The interior of the shop features shades of pink and brown, coordinating with the logo. Using the building’s characteristic that is the long and narrow, he placed the kitchen and backyard the inmost space. The layout of the shop leads customers around the shop while they choose the yogurt flavor and topping.
These make the experience enjoyable and fun.
 

所在地 横浜市
竣 工 2014年7月